One Direction

Publicerat 2013-08-15 kl. 10:00:00 || Musik
Första videon jag någonsin såg på One Direction och jag fastna direkt.
Kände att det var dags att uttrycka mina känslor och tankar över detta världs kända pojkband, One Direction. Inte för att någon kommer bry sig, men jag vill bara få ut mig detta.
 
Jag tror dem flesta vet vilka One Direction är, så en introduktion är inte nödvänig. Detta band har vart ett band sen 2010, i maj 2011 kom de till Sverige för första gången. Inget världskänd pojkband, inga egna låtar, inga tusen miljarden fans som stormade dem vart de än gick. Utan fem helt vanliga killar kom till Sverige för att spela in till sitt komande album. I maj 2011 såg jag One Direction för första gången i verkligheten. I februari 2011 såg jag dem för första gången på youtube, jag och Adele satt på en SO-lektion och kollade igenom alla deras framträdande på xfactor och fastanade direkt. Efter maj 2011 blev de bara större och större. Efter maj 2011 blev inget som man trodde. Två år senare står de med två (snart) avsutade världsturnér, två toppsäljande album, snart en film, snart en stadium tour, och snart ännu ett kommande album, (Hata mig inte om jag missat något).
För ska jag vara riktigt ärlig så tycker inte jag deras musik de gör idag är så bra. Jag tyckte de var bättre i xfactor. Deras röster hördes bättre, deras personlighet, fansen var definitift bättre. Det mesta faktiskt. Jag klagar inte på dem, jag klagar mer på hur allting blivit. Och jag vet, alla måste växa upp, det är inte det jag klagar på. De får gärna växa upp (även fast det känns konstigt att det redan har gått snart tre år.) Men det var just hela hysteriken omkring dem förut när det var mindre kända, det var det jag gillade.
 
Jag är sjukt stolt över att jag vart där från början och sett hur det utvecklats och bara klättrat upp, hur det har tagit över världen. Jag är stolta över dem för att de gjort det. Det är sjukt häftigt. Men om jag fick bestämma skulle de stanna när de var lite mindre kända. Inte för att jag hoppas på att enklare kunna träffa dem, skiter fullständigt i det. Det är bara som sagt hysteriken omkring dem.
 
Jag vet inte hur jag ska förklara det här bra så att alla förstår. Men jag, jag vet faktiskt inte. Vet inte längre vad det var jag ville komma med detta heller. Men nu vet ni. Kanske. Haha. Gillar min förvirring men aja.
 
 Min all time favorit låt med dem, mest för Harrys solon.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0