Amerikanska Ambassaden besök.

Publicerat 2013-07-08 kl. 15:40:00 || Före USA
Idag var jag på Amerikanska Ambassaden för att söka visum för mitt kommande år. Klockan stod på halv sex och mötte sen upp Elin och Emma halv åtta vid Ambassaden. - Tacka Gud för min pappa som körde mig enda fram till Ambassaden. Som de flesta andra utbytesstudenter var jag väldigt nervös innan, men helt i onödan. 
Ska berätta hur det gick till. Vi stod och väntade utanför i ungefär en halvtimme då de började släppa in folk. Man gick fram en och en så fick man lämna fram passet och sen vänta, fick även vända sig om och visa att man inte hade något under skorna (?). Sen gick man in, fick lämna ifrån sig elektroniska saker, såsom mobil, laddare och hörlurar i mitt case. De skanade väskan precis som på en flygplats. 
Efter allt sånt var färdigt fick man följa ett gult sträck som ledde upp till en byggnad. I den byggnaden fick man sätta sig ner och vänta. Först skulle man lämna fram sina papper så de fick kolla att allt stämde. När det var färdigt fick man sätta sig ner och vänta tills de ropade upp ens namn. När de ropade upp ens namn så fick man gå fram till ett nytt bås och ta fingeravtryck. De kollade även igenom papprerna igen. Efter det fick man sätta sig ner igen och vänta. Sedan ropade de upp ens namn igen. Denna gången var det en liten "intervju" på engelska där hon frågade lite frågor så som vart jag ska bo, vad jag ska göra när jag kommer hem osv. Hon kollade igenom papprena ännu en gång och sa sen att jag blivit godkänd. Jag fick tillbaka alla papper och hon behöll passet som hon sa skulle komma om några dagar. Efter det var jag färdig. Jag var ute igen vid 20 över nio. Så för mig var det inte mycket väntan. Tror det var för att jag var där en bra tidig tid och hade allt som behövdes. 
 
Så allt som allt, var detta besök verkligen ingenting att vara nervös över och jag är här med ännu ett steg närmare att åka. Ååh så taggad. 
 
Efter besöket gick jag Elin och Emma runt på stan ett tag och köpte en present till min blivande värdfamilj. Nu sitter jag på mammas jobb och väntar på att hon ska sluta så jag kan få åka hem och sova middag. hehe. 
 
Vi hörs snart igen fina människor! 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0