Chattanooga, Tennessee

Publicerat 2013-09-01 kl. 15:06:13 || Före USA
Det som rubriken säger är min blivande stad för de kommande 10 månaderna. Jag kommer alltså spendera mitt år i delstaden Tennessee. Jag kommer antagligen åka runt nästa helg vilket menas med att jag antagligen är hemma på min födelsedag, vilket jag tycker är väldigt skönt då jag inte alls såg framimot den. Men nu känns det inte alls dåligt! haha.
 
Staden Chattanooga verkar hur mysig som helst och alldeles lagom stor. Verkar vara en toppen stad för mig. (vad jag sett från bilder iallafall.)
När jag kommer dit så kommer jag bo hos en välkomstfamilj först, vilket inte alls gör något för mig bara jag kommer dit. Välkomstfamiljen består av en mamma (som dessutom jobbar för STS vilket gör det lite bättre), en pappa och en dotter som går på college men är hemma iallafall en gång i veckan. Eftersom mamman jobar för STS är hon hemma ganska mycket. Men mycket mer om familjen vet jag inte. Ska dessutom mejla dem idag så kommer få mer info då.
 
Kommer gå i en skola som heter Red Bank High School. Satt och kollade runt lite på deras hemsida igår och hitta masor med roligt. Om jag hittat rätt ser deras maskot ut att vara ett lejon, de verkar ha många roliga ämenen och det finns nog någon sport jag kanske skulle kunna gå med i. Har inte än hittat hur stor skolan är men ska kolla vidare och somsagt prata lite med familjen. Har dock hittat mina klädregler och jag får varken ha, korta shorts, jeans av alla sorter, förstora mjukisbyxor, klänning samt kjol. Så ja, behöver helt klart fixa något annat slags par byxor!
Det är all info jag har för tillfället, lovar att återkomma när jag vet mer!
Ha det bra fellow people
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0