Powder puff and first soccer practice

Publicerat 2013-09-19 kl. 02:57:55 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
En ingång till min skola. Red Bank high school. Home of the Lions. Roar.
Älskade syster, jag vet att du inte vill bryta, men vi måste så mycket som möjligt iallafall. Annars, saknar jag Sverige alldeles för mycket och vill bara åka hem till dig igen. OCH även fast jag vet att du gärna vill att det ska hända, vill jag iallafall påbörja mitt år innan jag åker hem igen. ;) Tröja fixar jag, tror man kan köpa det i skolan. Så köper en till dig och en till mig. Lite senare. Tycker om dig massor, (fortfarande lika mycket + lite till som när jag lämnade Sverige)
 
Äntligen, förhoppningsvis efterlängtade inlägget om fotbolls träningen och powder puff! YES!
Men vi börjar med skolan. I skolan gick allt bra, jag läste ut min bok på engelskan. Den var super bra, tror min lärare blev förvånad att jag läste ut den så snabbt. (den heter "thirteen reasons why", läs den om ni får chansen!) Mrs. Zachary (min english teatcher) sa även att hon tyckte min uppsats om något som har förändrat mig var bra. Vilket gjorde hela min dag. Alla gick runt med pyjamas och mjukisbyxor. Underbar skoldag. Efter english var det art! Jag håller på med en dödskalle som ska representera någon mina förfädna (heter det så?) Någon som dött, som jag kände, eller stod mig nära helt enkelt. Men eftersom jag ar haft turen och inte förlorat någon så viktig för mig, utom mina djur. Så gör jag bara en dödskalle och låtsas. De har med mexicansk kultur att göra, man hyllar det döda typ. Jag är jätte nöjd med min, och jag kan ta en bild på den så ni får se. Jag skulle faktiskt vilja ha något liknande på mitt lår. Sen var det lunch, inget speciall med det, köpte två chocolate chip cookies i cafeterian för kände att jag kommer förtjäna dem efter min fotbolls träning, och oj så rätt jag hade. Åt dock upp dem under lunchen och 3th block. Vilket var media, vi fortsatte redigera våran film, eftersom jag kom in lite mitt i där så är jag inte så jätte insatt där. Men läraren är underbar. Sen hade vi math. Åh älskade matte. Inte kul, men min matte lärare är också helt underbar. Jätte rolig och jag vet inte vad så det gör att jag inte vill byta klass alls. Plus kanske börjar förstå lite granna. Sen damer och herrar, nej vänta, jag hade powder puff practice innan. Viket gick jätte bra och det var super kul Matchen är imorgon! Är mest taggad över tröjan jag kommer få (a) <-- mamma och pappa detta är en gubbe med en ängelkrans(?) runt huvudet. You'll figure it out.
 
Sen äntligen! Fotbolls träning!! Eller äntligen och äntligen vet jag inte. Har aldrig gjort något jobbigare. Och med en tjej som har sämsta konditionen, aldrig spelat fotboll förut och inte gjort något på hela sommaren var det sådär lagom jobbigt! Är glad över att mina ben inte gav med sig och gjorde så jag ramlade ihop på planen. Trodde jag skulle spy och svimma större delen av första halvan av träningen. Sen gjorde vi lite lugnare saker vilket gjorde att jag kunde hämta andan igen och lugna mig. Men gudars vad jag trodde jag skulle dö. Aldrig pressat mig själv så hårt. Och träningsverken börjar redan tränga sig på. Men det var kul, ganska iallafall. Tror jag ska fortsätta, det kan ju bara bli bättre. Coach sa att för en tjej som aldrig spelat fotboll seriöst förut och för första träningen någonsin, gjorde jag bra ifrån mig. Jag kommer sova gott inatt iallafall.
 
Juste höll på att glömma, en kille som är senior i våran skola sa första dagen jag gick där att mitt hår var fint, and i was like well thank you mister. (ni skulle sätt minen jag gjorde samtidigt som jag skrev det där) Inte riktigt. Men jag sa tack! Och idag när jag stod vid mitt locker under efter lunch så sa han att min väska var fin! Och man får nästan alltid komplimanger om att ens tröja är fin eller liknande, har inte gått en dag här i USA utan att jag fått komplimang för något. Love it.
 
Imorgon väntar en ny helt fullspäckad dag med skola, powder puff game, Ronald McDonald house och sen åka och kolla när vi har match. Jag får inte spela för måste lämna in en lapp först och sen gjorde jag somsagt, första träningen idag. Ska försöka ta massor med bilder imorgon, och ni får vänta lite till på en ny del av Rock city. Hoppas ni inte dör. Hö hö. Miss ya wanna kiss ya.
Kommentarer
Postat av: Thomas

Bra där med fotbollen. Nyttig träning, kanske kommer hem som värsta Marta!!??

2013-09-19 @ 08:44:22
Postat av: Elin

Kan ge dig komplimanger varje dag i Sverige med!!!!
Miss youuuuuu.

2013-09-19 @ 12:15:18
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Syster

AAAAHHH okerå! jag saknar ju dig! <3

2013-09-19 @ 12:48:15
Postat av: isabelle

åh agnes vad underbart det verkar vara! jag vill också! sakna inte sverige för mycket, för du kommer ha så mycket roligare across the pond! och vi finns ju alltid kvar. tänker på dig <3

2013-09-19 @ 14:40:59
Postat av: din vän adele

olala haff kanske?;) glöm inte att vara polite å ge honom komplimanger tillbaka!!! saknar dig fett, men du har det nog softare där borta än här, det börjar bli kallt ute nu också så du har tur som inte behöver utstå denna isande kyla lol. kan du inte typ lägga upp bild på vad du har på dig i skolan, är så nyfiken på hur du löste det med dresscoden! pysselipyss xxxxxx

2013-09-19 @ 18:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0