Rock city and Red Bank highschool

Publicerat 2013-09-11 kl. 22:09:11 || Life as you know it.
Passar på att skriva ett litet inlägg nu, då jag tror att kvällen kommer vara fullspäckad. Jodys döttrar kommer hem, en för att hon teaching dance här i Chattanooga och den andra för att hon gifter sig snart så vi ska hjälpa till min lite saker inför det. Ska bli roligt att träffa dem, ena, hon som lär ut dans, träffade vi lite snabbt på söndagkvällen när vi kom. Men alla var ganska trötta så minns inte så mycket och det var en snabb hälsning.
 
Idag blev det inget shoppande. Bob tog istället med oss till Rock City som är ett vatten fall typ, eller nej inte riktigt det är massor med stenar så finns det gångar man går i. Dem som kom på med idéen och började hela saken gjorde det först för att ha som sin egna trädgård. Högsta punkten där man står vid iallafall kan man se sju stater ifrån. Rock city ligger även i Georgia, så har vart i en annan stat under dagen. Så nära till gränsen ligger Chattanooga. Det var riktigt kul och jag tod massor med bilder. Men de flesta av dem får komma upp efter sightseeing bilderna. Tänker låna en bild på mig och Beatrice som Bob tog där vi står framför vattenfallet och man ser högsta punkten i bakgrunden (den ligger rovanför vattenfallet) Ni får bättre beskrivning sen, eller googla på det. Lite svårt att förklara. Efter det tog Bob oss till Olive Garden vilket är en italiensk resturang, där han bjöd oss på lunch. Herre min skapare vad det var gott. Sen hade vi ganska bråttom hem för vi skulle förbi skolan innan de stängde.
 
Så väl hemma var det bara snabbt att gå på toa och sen åka igen. Var i skolan och pratade lite. Gick igenom regler, vad jag ska ha för klasser osv. Lite allmänt bara. Skolan verkar super och min guidance counselor var jätte trevlig och rolig. Han älskade att min hund hette Tarzan. Sa det till flera lärare. Klasserna jag ska läsa är English, art, media och math. Vad jag vet just nu iallafall. Så det är jag nöjd med. Fick träffa min Art och Media lärare idag och båda två verkar jätte bra. Framförallt min Media lärare, han verkar hur rolig som helst! Skolan börjar runt 7.15 (Ksg elever, ni tyckte att ni börja tidigt) och slutar runt 14,15. Har fyra lektioner per dag. Jody eller Tim kommer köra mig och hämta mig till/från skolan varje dag. Jody vill inte tvinga mig att gå upp så tidigt för att hinna med skolbussen! Tack!!!!
 
Det var väl det jag gjort idag. Somsagt nu ikväll kommer deras döttrar hit och vi ska äta lite mat och sen fixa med bröllops saker. Saknar er i Sverige, men jag har det bra!
 
p.s. Gillar pappa att du kommentera! d.s.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0