Historia

Publicerat 2012-09-05 kl. 11:23:46 || Life as you know it.
Hej, tänkte ta lite av min tid från historian och skriva ett litet inlägg. För kommer nog inte hinna göra det när jag kommer hem då jag måste få färdigt den här uppgiften. Håller på att skriva en källkritisk uppgift om potatiskravallerna i stockholm 1917. Gud så kul! Verkligen! Nej inte alls. Har väl egentligen inte tid för att blogga då istället. Men kände att jag behövde så ni får någon uppdatering iallafall. Uppgiften ska vara klar på fredag, men jag vet inte riktigt när jag ska ha tid att göra färdigt den förutom idag efter skolan, eftersom jag ska äta middag med familjen imorgon i stan och sen på fredag med Elina och Adele. Som tur är att jag har en till historia lektion på fredag så om jag inte hinner allt när jag kommer hem så borde jag hinna allt färdigt på fredag.

Igår iallafall så åkte jag till stakket så hade jag egentligen bara tänkt att rida en liten stund i ridhuset, men då kom det en tjej från utestallet och ville ha lite sällskap med ut så varför inte liksom? Det var i vilket fall jätte roligt, både för mig och hästen och hon var jätte fin och avslappnad. Märkte dock att hon inte har så mycket muskler och kondition då hon kändes lite trött ibland. Men vi är påväg till det! Ska även rida med den här tjejen, Jossan, fler gånger så pratade vi att göra lite intervall träning och lite sånt. Så det var kul att ha hittat någon att rida med. Även en annan tjej från mitt stall följde med ut, så kanske rider ut med henne någon gång också! Trevlans.
Sen åt jag lite middag hos mormor och morfar. Åt lite glass (a). Sen hem och hoppa direkt i sängen och sova. 
 
Idag så slutar jag kvart i två och ska då med isabelle kanske jag ska på ett elevkårs möte vid fyra, men jag får se om jag går på det eftersom jag har massor att plugga och jag mår inte riktigt topp.. Så vi får se, Ska prata lite med Isabelle om det.
 
MEN IMORGON FYLLER JAG ÅR.
 
 
Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!
Googlade och hamnade helt random på din blogg. Försöker få fram fakta om dessa potatiskravaller, verkar som jag ska göra en liknande uppgift. Har du möjligtvis ditt arbete kvar? :) Maila mig i så fall! :)

2013-09-24 @ 22:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0