Dan före doppardagen

Publicerat 2013-12-23 kl. 19:58:24 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Våran fina julgran.
Tror det är som en oskriven regel att rubriken den 23 december måste vara "dan före doppardagen", det finns liksom inte något annat att ha där, förutom detta.
Det är skumt egentligen att tänka på hur mitt liv var förra året vid den här tiden. Så mycket har hänt! Förra året var jag i Sverige, kan inte riktigt säga "hemma i Sverige" längre, då detta, Amerika, har också blivit mitt hem. Förra året spenderade jag jul med min familj i Sverige, förra året hade jag en häst att ta hand om, men förra året hade jag inte alla mina vänner som jag har lärt mig att älska i USA, jag hade inte min kära italienska syster, jag hade inte min bästavän från Danmark. Förra året visste jag inte ens att jag skulle sitta här där jag är idag. Jag har förlorat folk jag trodde jag skulle ha föralltid i mitt liv och jag har lärt mig vilka det är som alltid kommer att stå vid min sida. Jag har fått lära mig att stå på egna ben och ta hand om sorg, smärta, stress, lycka, glädje, kärlek och saknad, by myself. Jag har fått lära mig att det är ingen än jag själv som väljer hur mitt liv ska vara, och hur människor i min omgivning är en stor del till det. Jag har fått lära mig att släppa taget och våga öppna mina armar för nya saker. Förstå att allting är inte likadant överallt, och att alla lever inte på samma sätt. Alla har inte samma nackdelar och fördelar. Jag har lärt mig att vara stark och att först och främst lita på mig själv, lyssna på min egna instinkt.
Men inte en sekund av allt som hänt under detta år ångrar jag, inte en sekund ångrar jag att jag sitter här istället för att sitta i Sverige. Det här är det bästa jag någonsin har gjort, alla motstånd och allt roligt påvägen hör till. Det är det som skapar människan du i slutet kommer vara. Det är det som skapar dig.
 
Okej, jag är färdig med att vara lite djup nu. Men det är faktiskt riktigt läskigt att tänka efter på hur mycket mitt liv är annorlunda från vad det var för ett år sen. Det behöver inte vara något negativt. Känns konstigt att det är imorgon är julafton och snart har ännu ett år bara flugit förbi. Tiden måste ta och lugna ner sig lite nu.
Kommentarer
Postat av: Mamma

God jul min älskade dotter! Det är mycket som är annorlunda här hemma också! Du är inte här men vi har andra som bor här. Det är både bra och dåligt och jag tycker du varit stark och otroligt modig som gör det du gör! Jag vill inte att du Ska komma hem samtidigt som det skulle vara underbart!
Njut och ha det bra och som sagt! God Jul min älskade gullunge!

2013-12-23 @ 22:55:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0