Fyra nätter kvar

Publicerat 2013-12-20 kl. 18:40:18 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Tar en bild i repris. Våran julgran i Horse Science, ååh vad jag kommer sakna den klassen efter jullovet.
Det är bara fyra nätter kvar innan det är dags för julafton. Praktiskt taget är det ju faktiskt fem nätter för mig, eftersom jag firar egentligen den 25 här i USA. Jag har fortfarande ingen riktig julstämning. Det känns liksom inte som att det är jul snart. Av många olika anledningar. Men det ska nog bli bra ändå. Har även inte än fått den där hemlängtat som jag trodde jag skulle ha, jag har hemlängtat, men trodde det skulle vara värre än vad det faktiskt är. Försöker att inte tänka på det så mycket, försöker hålla mig själv så upptagen som jag kan, och tror att det kan hjälpa otroligt mycket. Så för tillfället mår jag faktiskt ganska bra!
 
Vet att mamma vill veta hur det går för mig på archery (pilbågsskytte), och mamma det går faktiskt riktigt bra. Min tränare och lärare säger fortfarande att jag gör riktigt bra ifrån mig för att ha sjuktit tre gånger. Jag börjar hitta ännu bättre teknik för att få så bra resultat som möjligt på både längre och kortare avstånd. Börjar hotta vart jag ska sikta för att få det så nära det gula som möjligt. Ska jag vara ärlig, det är inte alls så svårt som man trodde att det skulle vara. Men för att få det bra så krävs det mycket mer teknik och har gjort det lite längre än vad jag har gjort. Min tränare sa att det som gäller är att man använder sig av exakt samma muskel massa och gör på exakt samma sätt varje gång för att få samma resultat.
Det kommer nog det med, jag tycker iallafall att det är jätte kul! Nu är det dock lite jullov och paus fram till i januari.
 
Dagen idag kommer bestå av julpynt och en powerwalk. Imorgon hoppas jag på att vi kan åka till Dunlap för att gå på en christmasparade, eftersom vi missade den i Pikeville för att vi inte var hemma. Så vi hoppas på denna istället. På söndag så har våran kompis Jessica en julpjäs i sin kyrka så vi ska se om vi inte kan åka och kolla på den också.
 
Fortfarande ledsen för seg uppdatering, men jag har sån bloggtorka så det inte är sant. Tar upp ett nytt inlägg men det kommer inte ut några ord. Allting står bara still. Vet inte vad jag ska blogga om, och vet inte vad ni vill höra. Missar säkert massor som jag i efterhand kommer hata mig själv för, men allt står bara still. Försöker.
PUSS
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0