Lill-lördag = small-saturday?

Publicerat 2013-11-20 kl. 23:54:30 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Kände mig väldigt amerikansk i lördags med min Mtn Dew och mina Doritos.
 
Försökte förklara för B och en tjej som heter Jessica i morse. Gick väl lite sådär. Nästan lika svårt att förklara som ordet: lagom. Men det är typ det bästa ord som finns och jag tror några faktiskt börjar få klämen på det.
Har även berättat en gåta för dem, en gåta som Elina sa till mig och Adele för typ massor med år sen nu när jag tänker efter, gåtan är iallafall; jorden har svämat över och det är bara vatten på hela jorden, det finns inget annat. Utom ett näkrosblad med en groda på. Vart går grodan? Jag tänker inte säga svaret, och om du vet skriv snälla inte svaret i en kommentar. Tack. Sa den till min engelska klass idag och 45 minuter av den lektionen gick åt att försöka klura ut gåtan och 20 åt vanligt prat, så vi jobbade i ungefär 10 minuter. Värt. Men det var kul att se hela min engelska klass hålla på att gå i taket.
 
Men ni, ledsen för seg bloggning. Jag har vart busy busy, både med roliga och mindre roliga saker. Tex. har basket match och plugg ståt på schemat. Basket matchen = rolig. Plugg = tråkigt. Iallafall, vi börjar med det roliga. Basket matchen spenderades med B, Cain, Jarett, Logan, Lauren plus några fler folk jag inte minns namnet på. Förlåt. (Tror jag dock ska börja skriva ut namnet på personer jag umgås med så jag inte glömmer det om flera år) Men det var riktigt roligt och vi vann både tjejer och killar så det var ju ett big plus också.
Det tråkiga då? Plugg. Har massvis med plugg nu för tiden och massor med prov och läxor. Dock så är proven inte jätte svåra (minus matten, vilket är ämnet jag har mest plugg i) så det hjälper ju lite. Men hade iallafall ett hemprov torsdagkväll, matteprov fredag, ruffdraft till en uppsats (som jag dessutom fick bra credit och min lärare var stolt över mig) i engelska, matteprov tisdag, historia prov onsdag, vocabulary test i historian torsdag, ett projekt om våra böcker måndag (har tre delar jag måste göra. nästa vecka), article review i historia tisdag(nästa vecka), matteprov tisdag(nästa vecka) plus matte läxa varje dag uppe på detta. Oh happy days. Men inte ska vi klaga. Det är lite jobbigt men jag klarar mig igenom det, och på lördag ska jag faktiskt till Nashville och kommer få träffa Marie igen som jag inte träffat på evigheter!!
 
Har hänt lite mer saker i skolan. Lite roligt, men det får ni inte veta för tillfället. Jossan ja du kommer få veta, snart. Kändes som jag har massor med mer att berätta om. Men rundar av här för måste plugga igen för matten och testet imorgon.
 
Sist vill jag bara säga att han en så bra mamma som jag har är nog svårt. Jag älskar dig mamii!!
Kommentarer
Postat av: Mamma

❤️

2013-11-21 @ 07:14:17
Postat av: Syster

Du vet hur nyfiken jag är. De där är tortyr!!

2013-11-21 @ 11:36:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0