Stop messing with my emotions.

Publicerat 2013-11-14 kl. 04:19:52 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
My big yellow schoolbus.
Okej, så kanske skjuter upp frågestundssvaren någon dag till. Är mycket som händer och jag inte med mig själv längre. Ändå, när jag tänker efter, så är det inte så mycket som händer. It's weird like that. Men anyway. Har sätt era frågor och de frågor som kom in lite senare. Jag ska försöka ta lite kort på skolan osv. Men det är lite trixigt då mobilen inte är tillåten och redan som det är nu (med ny färgat hår och exchange student) så jag många blickar på mig. Och folk som känner mig vet att jag och stå i centrum är väl inte det första jag ser framimot. Det är lite kul, men det räcker för ett tag. Så jag vill helst inte vara den knasiga tjejen som står och tar massor med bilder. Men lite ska jag försöka fixa! Haha. Tar ändå alldeles för lite bilder under dagarna på såna små saker som jag gärna vill minnas. Anyway.
 
Dagens slutsatts är: Amerikanare älskar kladdkaka. Älskar. Så ni vet hur jag tog med mig djungelvrål till skolan?Ja. Och Djungelvrål och Amerikanare går inte riktigt ihop. Så jag fick lite dåligt samvete och tänkte att varför inte göra upp för det för den första klassen som prövade djungelvrål och för min favorit klass, Horse science. Plus att jag lovade en kille att jag skulle ta med, för han trodde inte på mig. Dessutom tycker jag om att showa off med lite bakinings skills. Haha. Eller? Tog iallafall med mig det idag och det blev en stor hitt. Till och med lärarana tyckte om det, och vi har en lärare som tycker det är så roligt med våran exchange så han frågade idag om vi inte kunde skypea med våra familjer någondag och visa oss runt lite. Så mamma pappa, var beredda(?). Eller någon av mina vänner, who ever is up for it. Iallafall blev kladdkakan kallad yummie cake och tror jag ligger på plus nu på deras sida. Vilket inte skadar.
 
Efter skolan åkte vi med en kompis till oss till ett 4H möte. Han tyckte vi skulle följa med på det. Så det gjorde vi. Det var ganska roligt, vi satt mest och pratade och försökte lyssna på vad som hände. Hängde med lite sådär halvbra. Men det var fortfarande trevligt. Han körde även hem oss efteråt. Är så glad över att han gjorde det! Ni förstår inte hur mycket vi uppskattade det. Dessutom första av våra vänner vi åker i en bil med. Fick några extra blickar från folk i våran skola som såg att vi hoppade in i samma bil som han gjorde.
 
Har även, btw, börjat införa lagom. Vissa förstår faktiskt vilket perfekt och magnifikt ord det är och försöker använda det. Säger iallafal att dem ska göra det. Så lite Svenskt ska de nog få in i sig innan jag åker hem.
 
Imorgon lämnar B mig efter first block för att åka med hennes spanka klass för att äta på mexikansk resturang. Vilket kan vare både bra och dåligt. Blir utan henne lunch, 3rd och break. Men jag borde klara mig. Haha, klart jag gör.
 
Nu ska jag hoppa i säng, för imorgon väntar en ny dag.
Kommentarer
Postat av: Syster

Haha läser du ens din text igen innan du lägger upp den? //Språkpolisen

2013-11-14 @ 14:22:50
Postat av: mamman

Tack systern! jag kan se att du inte pratat/skrivit svenska på länge! Härligt med kladdkakan. Bra där.
När ska vi skype? Skulle vara kul om man kunde skypa med en klass här hemma och dig eller din klass?

2013-11-14 @ 17:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0