First snow.

Publicerat 2014-01-03 kl. 23:33:01 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Snökaos i Tennessee, stäng skolor och vägar. Jag upprepar stäng skolor och vägar.
 
Igår kväll kom den första snön här i Pikeville(&Chattanooga), Tennessee. Eller kanske inte helt ocj hållet då bergen har fått lite snö på toppen. Men första snön för oss som bor i valley och för dem som bor runt om Chattanooga. Själv skulle jag väl inte kalla det riktigt snö, då den nu är nästan borta och det kom så mycket som bilden ovan visar. Men för Americanarna är detta höjdpunkten på året, inte bara för att de sällan får snö men för att de flesta skolor även stänger. Jag säger nej till det, men tyvärr så har inte skolbussar, eller bilar överhuvudtaget, vinterdäck och de flesta bor uppe på bergen, vilket menas med att för att vara säkra så stänger de skolor och visa vägar. Fegisar. Men så är det. Folk åker dessutom snabbt till Wal-Mart och köper upp förråd av mat, in case de skulle bli instängda i sitt hus i flera dagar.
Själv tycker jag varken om kyla, snö, eller vintern. Men får ofta kommentarer om att "du är ju från Sverige, du borde vara van med detta", bara för att jag är från Sverige betyder det inte att jag tycker om kylan, plus denna vinter i Sverige är varmare än vad vi har det här. Så nej, jag är inte van och jag tycker inte om det. Ni borde även komma till Sverige när vi har mycket snö och även då måste åka till skolan, inga uräskter, gå upp lite tidigare för att komma i tid.
Enda anledningen till att jag klagar är för att jag tycker om skolan och vill gå i skolan. Fick reda på att vi går 30 minuter extra varje dag så att vi ska kunnda ha 14 snödagar, min reaktion var, herregud vad kul! Personen jag pratade med, sa vilket menas med att om vi inte använer snödagarna går vi 14 dagar extra i skolan. Mitt svar var bara lycka. Kanske låter skumt, men jag tycker verkligen om skolan. Det är mycket enklare än vad den är i Sverige och eftersom det inte finns några bussar och jag inte får köra så är skolan större delen av mitt sociala liv. Det är i skolan allting händer liksom, det är där man ska hänga.
 
Lyckades vakna idag tidigare än två. Vilket är bra då jag kanske börjar komma in i min vanliga dygnsrytm igen. Imorgon ska vi dessutom åka till Chattanooga för att göra lite saker så ska även då gå upp tidigare vilket menas med att jag kommmer ännu mer in i dygnsrytmen. Sen håller vi bara tummarna för att jag också får gå i skolan på måndag.
Kommentarer
Postat av: Elin

Det är i skolan man ska hänga, det är där man ska tjacka, top notch liksom!

2014-01-04 @ 19:46:16
URL: http://geniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0