Prom

Publicerat 2014-01-20 kl. 00:19:43 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Så detta är vad en del av min dag beståd av. Kolla promdresses i seventeen magazine's prom special.
Så eftersom dagarna just nu består av ingenting och av oss (jag och B) vara lite sjuka och förkylda så händer inte så mycket. Men tänkte även så uppdatera eftersom jag vart så dålig på det innan. Dagen inlägg får då alltså ämnet: PROM.
Prom är alltså en dans som de har i slutet av året för Seniors and juniors (vanligtvis), det är ungefär som Homecoming fast ännu "finare" och lite mer runt omkring det. Prom är också samtalsämnet som har vart på många tjejers läppar de senaste månaderna jag har vart här. Det är en stor grej med att hitta klänning, date, hur man ska ha håret, vilka/vem man ska åka dit med, innan efter, vilka som kommer osv osv. Det mesta faktiskt. Fram till några veckor sen har jag tyckt att det var ganska komiskt hur länge tjejerna i min skola har letat efter en promdress och att de börjat så tidigt, men nu börjar stressen tränga sig in hos mig också. Hur ska den se ut? Vad ska den vara för färg? Modell? Lång? Kort? Kommer jag bli bjuden? Inte bjuden? Vem ska jag åka dit med? Händer något innan? Oj så mycket frågor som rör runt i mitt huvud för tillfället. Den största frågan är nog klänningen. Jag tror jag vill ha en lång klänning, men mer än så vet jag inte.
Ni undrar säkert om hur min stress över att få en date är? Eller så undrar ni inte det. Vilket som så är jag faktiskt inte så stressad över det. Klart det skulle vara kul att bli frågad till Prom, det skulle ju vara som i en film och en dream come true, men på samma sätt så gör det inget om jag inte blir frågad. Är ju inte så att jag kommer avstå från att gå om jag inte blir frågad. Plus jag klarar mig bra själv och jag har ju alla mina vänner när jag väl är där att umgås med. Och såklart B! Om inte hon blir frågas såklart, för då kan det bli lite stelt...
 
Nästa uppdrag: hitta en klänning!
Kommentarer
Postat av: Syster

ASSÅ jag dör! Du måste ha en lång länning, Locka håret, Ta kort och skicka DIRR till mig! Och så hör du av dig om det saknas pengar för klänningen. (och hälsa daten - HANDS OFF!)

2014-01-23 @ 16:46:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0