Resumé del 2. Maj - Augusti

Publicerat 2014-01-02 kl. 23:22:45 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
 
 
Maj:
Firade att det äntligen blivit vår. Taggade utbytesåret med glass i Gamla Stan tillsammans med Emma och Elin. Fick reda på att min svenska lärare skärde sig i fingret på exakt samma sätt jag gjort. Umgicks med Germerud. Gick på One Directions konsert med Elina. Nära på att ångra mitt beslut om USA. Fick reda på att jag snart skulle få ta bort min tandställning. Gick på fest hos Elina. Umgicks med Elin. Räknade ner dagarna till sommarlov. Umgicks med mina syskon och sa Hejdå till franskan.
 
 
 
Juni:
 Sov länge och tugnt efter all stress som vart i skolan. Mamma trodde jag var död. Hjälpte till när syster flyttade till Aspudden. Hanna tog studenten och jag sa hejdå till KSG på ett år. Firade sista dagarna innan sommarlovet och första dagarna av sommarlovet, men vänner och picknink och bara njöt. Insåg att jag inte skulle träffa Mattsson på evigheter. Saknade min häst. Fick ÄNTLIGEN ta bort min tandställning. Fixade alla papper för visum ansökan. Firade midsommar på Gotland.
 
 
Juli:
Adele kom ner och umgicks med mig på Gotland. Fick min fina orangea resväska från mamma. Åkte hem till Stockholm igen för fix av Visum, fika med Emma och Elin, roadtripa till Skövde för 25 års fest för Kalle, och umgås med fler vänner i Stockholm. Åkte tillbaka till Gotland. Njöt av sommarkvällarna på stranden, med musik, kamera och longboard.
 
 

Augusti:
Jag sa hejdå till Gotland. Umgicks så mycket som jag kunde med mina vänner hemma i Stockholm, eftersom sommarlovet började lida mot sitt slut, inte för min del men för mina vänner. Jag stressade över att jag fortfarande var kvar hemma i Sverige utan familj. Sa hejdå till Emma innan hon åkte iväg, samt sa hejdå till Alice som också åkte. Tog ut det allra sista av sommaren med Adele, Sara, Mattias, Germerud osv. Mina vänner började skolan igen. Jag färgade mina toppar regnbågiga. Gick på Stockholm Fashion show med Isabelle, och kände mig som en kändis. Taggade min 18 årsdag. Kunde äntligen andas ut, när jag fick beskedet om min placering i Chattanooga, Tennessee. Ingen permanent familj, men placering.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0