Previously in Life of Agnes

Publicerat 2014-03-23 kl. 17:49:36 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
 
 
I tisdags så åkte jag, B och Maria tillbaka till Cookeville för att fixa min och även B's klänning. Trodde min skulle vara färdig, men det var lite mer saker som behövde fixas så det var att lämna in den igen och komma tillbaka senare. Vi åkte efter det och åt lite innan vi åkte hemåt igen. Skulle egentligen åkt och kollat på våran softball match vi spelade mot Red Bank i Red bank men hittade ingen som kunde köra så stannade hemma istället.
Onsdags kom Cain över och vi hängde bara runt här hemma, jag fortsatte att kolla på min nya drog vilket är 90210. Älskart har kollat på en och en halv säsong under lovet nu.
Torsdags så åkte vi tillbaka till Cookeville, min klänning var äntligen färdig. Så nu är det bara skor och kanske smycken som behövs fixas. Är så taggad men samtidigt nervös inför min Prom. Bara 19 dagar kvar. På kvällen hade vi en bonfire, med lite folk som kom över, för att fira B. Det var hur mysigt som helst och det kommer helt klart bli flera såna. Härliga människor, härligt väder, prat, sång och skratt. Älskar livet. Det var iallafall, jag, B, Cain, Chloe, Jessica, Casey, Andrew, Jacob och Tyler. Åååh älskar't.
Fredags så åkte B med Cain till Chattanooga för att fixa hans tux så jag hängde med Jessica hela den dagen istället. Vi åkte och kollade på våran Baseball match som vi dock förlorade. Men men, efter det åkte vi till Jessicas kyrka för en liten stund innan vi bara åkte runt lite tills hon körde hem mig.
I lördags hade jag egentligen inget planerat, hade tänkt att bara vara hemma, men Cain kom över igen och jag kände inte direkt för att thirdwheela mera så Andrew rädda mig och vi och Jessica åkte och fiska. Inte för att det var så lyckat och att vi fastnade med fisklinan hela tiden. Vi gav upp ganska så fort och satt sen och chilla. Åkte förbi donken och köpte en milkshake innan Andrew släppte av oss hos Jessica. Vi kollade på Forrest Gump innan hon körde hem mig.
Idag ska jag bara umgås med B och göra mig redo för skolan som börjar igen imorgon. Vill inte gå tillbaka. Denna vecka har vart så bra och vill bara ha massor med mera bonfires. åååh.
 
Och eftersom ingen ställer mer frågor ska jag svara på de jag har alldeles snart!
Kommentarer
Postat av: Elin

Haha, skojar du med mig, kollade också på Forrest Gump!

2014-03-24 @ 00:19:53
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Linnéa

Hej!

Jag har blivit placerad i samma stad som dig, Chatanooga och jag har blandade känslor. Av vad jag kan läsa om staden på internet hittar jag mycket om extremt religiösa människor och att man blir utstött om man inte är religiös. Jag är allt annat än religiös och tror inte på något. Jag är rädd att jag hamnar i en familj eller skola där mycket handlar om religion och liknande. Och det här med att man inte får ha jeans, shorts, klänning eller kjol i din skola... är det också baserat på religion? Känns väldigt jobbigt just nu.. Känner mig inte exalterad över mitt utbytesår, vet inte vad jag ska ta mig till. Hittar bara massa negativitet på internet om staden...

Vad tycker du om staden och människorna? Är religion en stor del i staden? Snälla, svara ärligt. Jag vill inte få falska förhoppningar om något som inte är så bra egentligen. Om du vill kan du skriva till mig på min mailadress, [email protected], istället om du vill.

Mvh Linnéa

2014-04-04 @ 20:36:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0