Ponnyn

Publicerat 2010-08-12 kl. 21:07:59 || Ponnyn/hästen
okej nu kommer det här inlägget :D
Kulltorps Deirdre "Diddi"
Född: 2001
e: Paddock Camargue
u: Kulltorps Zita
höjd: 138,1 cm
Jag har haft Diddi i två år & snart två månader. När jag fick henne kunde hon nästan ingenting. Så jag har utbildat henne nästan från grunden. Och vi har kommit upp till L:a i hoppning. Vi har dock inte tävlat någon dressyr för att jag inte är intresserad så mycket i det.
Vi försöker komma så högt som möjligt i hoppningen men tyvärr så bärjar hon bli för liten för mig och jag måste snart sälja henne.. Även fast bara tanken av det får mig att bli tårögd..
Annars ? I ridningen är hon hur snäll som helst. Har aldrig bockar eller sparkat backut. Men ställt sig har hon gjort.. Men det var p.g.a att hon hade ont i ryggen. Sen har hon studsat lite uppåt när hon tycker att man kräver för mycket i dressyren. Söt ponnyn. Hon är ganska svår riden då hon är Ibland jätte känslig i munnen och ibland jätte hård. Och ibland jätte känslig för skänkeln och ibland märker hon den knappt. Och det kan ta en sekund så har hon ändrat sig. Så det gäller att vara snabb och aldrig hålla för hårt eller liknande. Hon är jätte pigg överhuvud taget. I hoppningen kan hon bli het och suga mot hindrena men aldrig så mycket så man tappar kontrollen. Hon hoppar i nästan alla lägen hur konstig eller i vilken galopp hon än kommer. Hon gör verkligen allt för sin ryttare.
När man inte rider då ? Hon är hur snäll som helst här också. Jag har nästan aldrig sett henne sur. Hon har ett jätte bra humör. Hon är inte sådär sur som andra ston kan bli.
ja vad mer kan jag säga ? enda nackdelen är väl att hon vägrar komma in från hagen när hon går på sommarbete, annars kommer hon nästan alltid när man ropar. Hon har hög rang i hagen om ingen annan vill ha den om man ska säga så. Om någon annan säger till att den är högre viker hon undan. Ja det var väl det mesta jag kunde komma på nu.
Puss
Älsklings ponny, när du försvinner, försvinner mitt liv också. För du är mitt liv. Älskar dig!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0