Thinking of life.

Publicerat 2011-04-20 kl. 19:45:41 ||
Varför finns vi egentligen?
vad gör vi för nytta?
Vad är meningen med ens liv?
Vad lever vi för?
Ärligt talat så tror jag att jag inte har något att leva för.
Jag bara glider runt här på Jorden och tar varje dag som den kommer.
Men egentligen har jag inget att se fram i mot i mina dagar..
Alltid samma sak, varje dag, varje vecka, varje månad, varje år.
Jag tror det är därför jag hatar förändringar.
Hatar när något inte ska gå som det brukar. När någon ändrar spår.
Folk kanske ser meningen med livet som om dom borde nå en viss nivå på ett spel, en viss nivå på jobbet, tjäna si och så massor med pengar, bli känd, göra något som folk kommer komma ihåg dig. Göra något stort.
När jag sitter här och tänker efter på vad det ska bli av mig när jag blir stor.
När jag hör alla vuxna säga åt mig att välja rätt linje i gymnasiet så jag kan bli något, få något jobb.
Tjäna pengar så jag kan överleva.
Så ärligt talat igen vet jag inte.
Jag vet inte vad jag vill bli, vad jag vill jobba som, vad jag ska göra, vart jag ska bo, hur många barn jag ska ha, kommer jag ens ha några barn? gift? ogift?
Jag har ingen aning.
Men en sak vet jag.
Jag vet att jag inte vill bli ihåg kommen av alla människor för att jag gjorde något stort, för att jag blev känd, var med på tv, tjänade massor med pengar, var första kvinnan som gjorde något.
Jag vill bli ihåg kommen av folk jag älskar, folk som älskar mig.
Min mening med livet är inget av det där.
Utan det är att resa runt i världen till länder och städer du aldrig trott dig åka till, göra något spontant och bara leva livet.
Utan att tänka på konsekvenserna.
Så jag kan sitta där när jag är gammal i min soffa och berätta för mina barnbarn att det finns aldrig någon mening med livet. Du får ta det som det kommer och leva ditt liv och ingen annans.
rörigt jag vet! men några tankar jag hade i huvudet just nu..
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0