The exchane student challenge

Publicerat 2013-05-21 kl. 17:01:30 || Life as you know it.
Vilket land ska du åka till? 
USA.
 
Vilken organisation reser du med?
STS och STS Foundation

Hur/var skulle du helst vilja bli placerad?
Helst någonstans där det är varmare klimat än Sverige. Men nu efter avresehelgen skulle kallare vara okej också. Drömmen just nu skulle vara att hamna på Hawaii, då det känns liknande som Australien. Familjen har jag ingen aning om.

 Har du fått familj eller gjort stat / region-val?

Varken någon utav dem.

Kommer du åka på något förberedelseläger?

Ja, jag kommer åka en vecka till New York innan jag åker vidare till min familj. Var även på avreselägret i Göteborg för några veckor sen.

Vad ser du mest fram emot?

Gud, vad ser jag mest fram imot? Allt. Jag har verkligen ingen aning. Men typ, att leva livet som är där, vara med om alla högtider.

Vad fruktar du mest?

Det jag frukat allra allra mest är väl att jag inte kommer trivas, ha för mycket hemlängtan och bara må allmänt piss. Annars, typ första dagen i skolan.

Vill du prova någon ny sport?

Ja, absolut! Värkar vara bästa sättet att få vänner på och även för att hålla igång mig själv. Vill antagligen pröva volleyboll, tennis, cheer och sen tror jag att jag ska försöka gymma.

 
Vad kommer du sakna mest?

Familj och vännerna såklart! Samt känslan av att göra vad jag vill tror jag. Vet hur allt funkar liksom, men det är samtidigt det jag vill bort i från och pröva något annorlunda.

I USA, kommer du åka på en resa arrangerad av organisationen? 

Jag vet inte! New York veckan i början är arrangerad av organisationen, sen finns den en resa i slutet och under året. Vet dock inte om jag kommer åka på någon utan dem.

Namnge tre platser du vill besöka i ditt land:

Svårt att säga bara tre, jag vill såklart åka runt i hela USA, men:

Kalifornia
Hawaii
Florida

Tror du att det kommer att bli ett bra år?

Jag hoppas det. Tror det. Tror det framförallt kommer bli ett bra år om jag går in meden positiv inställning och bara kör på det.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0