When i grow up

Publicerat 2013-05-10 kl. 15:24:00 || Life as you know it.
Man har fått frågan "Vad vill du bli när du blir stor?" eller "Vad ska du göra efter gymnasiet? Du måste börja tänka på det nu". Jag är en av alla dem som inte har den blekaste om vad jag vill göra när jag blir stor. Eller vad jag vill jobba med efter gymnasiet. Jag vill göra något som jag älskar. Något som jag tycker är roligt att göra. Och ja, jag vet att det ibland inte alltid kan bli så. Man kanske måste börja med något som man inte tycker om eller tycker är piss och pina. Men när jag nu såg vidoen jag la upp för någon dag sen, där proffessorn säger att man ska göra  något man tycker om och tycker är roligt fick det mig att börja tänka. Även efter jag var på 1D's konsert och såg hur många som dem har hjälp, skylten som sa " You've saved our lifes", eller när jag kollade på MTV och Keisha kom på och det var en kille som hade det svårt i skolan och hennes låtar har hjälpt honom genom allt. Jag vill hjälpa personer så. Samtidigt som jag har den bästa tiden i mitt liv. För vad jag känner efter konserterna jag har vart på det senaste året är jag alltid som lyckligast och gladast  under konserter även fast vädret är piss. Men vem är inte det liksom?
Men jag vill hjälpa personer, som 1D, Justin Bieber, Keisha m.f. har gjort. Jag vill vara en person som folk kollar upp på och beundrar. Men än engång, vem vill inte det? Jag vill kunna sjunga och ha mina egna konserter och åka på tour. Men vem vill inte det? 
Så vad vill jag egentligen göra? Jag har ingen aning. Jag vill hjälpa folk på en annan level än välgörenhet. Jag vill rädda någonsliv.
När jag började skriva det här inlägget visste jag vad jag ville göra. Jag ville jobba med musik. Men som vad? Kan varken sjunga eller spela instrument. Så nu i slutet av inlägget vet jag inte längre vad jag vill göra. Antagligen kommer frågan "Vad vill du bli när du blir stor?" föralltid vara ett mysterium.
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0