Dream

Publicerat 2013-11-30 kl. 17:26:55 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
En buss i Nashville.
Jag drömde i natt att jag förlorade alla mina läsare. Inte för att jag har så många, men fortfarande. Se, så dåligt mår jag över att jag inte uppdaterar ordentligt. Jag ska försöka bli bättre och bara ta mig i kragen och göra det, även fast jag är trött. Men det händer inte jätte mycket intressant just nu. Förutom att jag är på thanksgiving break och en annan sak som hände i skolan som jag ska berätta om. Men annars är det bara same old same old och jag är alldeles för trött för att uppdatera. Dock kom min syster med en väldigt bra grej som jag ska försöska göra. Vill inte säga vad det är för då får jag dåligt samvete om det inte händer.
 
Det jag skulle berätta om i skolan var iallafall, att i tisdags när jag satt på break med B och pratade lite så hörde vi att någon försökte få någons uppmärksamhet, bakom oss. Han sa typ hallå, du där, psst. Och både jag och B tänkte att det där kan ju inte vara till oss så vi ignorerade det och bara låtsades som ingenting. Sen gick en kille förbi oss bakom och samma person sa, "kan du knacka henne på axeln". Och gissa vad? Det var jag som blev knackad på axeln. Så, de hade ropat på oss. De frågade iallafall massor med frågor om Sverige och Italien och frågde om det blev kallt, om vi hade snö, vad vi jagade, om jag jagade, hur det var osv osv. Och sen så sa han att han ville att jag skulle snapchata honom till mina vänner i Sverige. Så kära vänner, om ni fick en kille på snapchat var det han.
 
Thanksgiving break då? Ni fick ett litet inlägg i förgår där jag skrev vad jag var tacksam för. Det är ungefär vad thanksgiving går ut på. Plus att man äter massor. Det är så jag ser det iallafall. Så i torsdags var George dotter + famil, hennes pojkvän och hans dotter här på middag. Vi åt massor med gott, både till efterrätt och middagsrätt(?). Jag bakade min kladdkaka och de tyckte om den massor. Första gången jag träffade hennes dotter och hennes pojkväns dotter.
 
Igår var det Black Friday, vilket menas med billig shopping. Vi åkte dock inte och shoppa men jag klickade hem lite saker från internet iallafall. Vill köpa mer. Är i shopping mode. Istället åkte vi till hennes systers hus, som ligger precis över gränsen från Tennessee och Georgia. Där vi åt en till stor thanksgiving dinner. Träffade resten av hennes familj och hade det jätte trevligt. Vi kom hem igår runt åtta igen och då hoppade jag snabbt in i duschen och sen kollade på lite serier.
 
Idag så ska vi snart hoppa in i bilen för att åka tillbaka till hennes systers hus. Där ska vi äta lite rester från igår och sen lite senare ska vi åka och kolla på the christmas light at Rock City. Det ska tydligen vara massor med julpynt och det ska tydligen vara jätte fint. Så kameran åker med så ska jag fota ännu mer och ha ännu mer bilder att redigera och visa er. 
 
Det var nog allt ni missat. Nu ska jag försöka redigera lite bilder lite snabbt, som ni ska få, innan jag åker. Hoppas eran vecka har varit bra!
 
Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Gullfia.! Nu har jag en EGEN LÄSPLATTA med massor av funktioner! Nashville ser ju maffigt ut. Hur e re me jazzen då? Har den överlevt ! Det blir mer o mer vinter här o jag ser fram mot jul med ljus etc etc! Man får värma sig med glögg o kära kramar. Idag på adventskonsert på Stadshuset med Gunnar o en amerikansk grupp han kör omkring. Hörs snart igen . Puss. M

2013-12-01 @ 11:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0