Svar på frågestunden del 1

Publicerat 2013-11-10 kl. 18:40:44 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Eftersom det inte verkar komma in någon mer fråga (men bra att ni som fråga hade massor med frågor, me like) och jag är alldeles för uttråkad så kommer svar på frågestunden del 1 nu.
 
Är du oskuld? När blev du av med den isf? :)
Vet inte om jag ska vara glad eller inte för att du är intresserad av mitt liv. Det är också något jag inte sitter och skriver öppet om på min blogg. Men tack för frågan :)
 
 
Hur mycket saknar du mig på en skala 1-10? ;)
Haha, Adele. På en skala 1-10 så saknar jag dig till 100! :)

 

Kysst någon pojke sen du kom dit?;)
Jag har inte kysst någon pojke sen jag kom hit. Än. Haha nej jag skoja bara. Eller inte det första för jag har inte kysst någon pojke sen jag kom hit. 

 

Vilket bolag åker du med?
Jag åker med STS, och har även STS här i USA, fast STS Foundation.

 

 

Fick du välja delstat?
Jag anmälde mig ganska sent och som jag sagt förut till Austrailen innan. Så det var mest bara att anmäla mig så snabbt som möjligt å de kunde skicka viader papprena till USA. Men man kan väja delstat om man vill, och anmäler sig lite tidigare. Vet dock inte om man får lägga på någon mer summa för det.

 

 

Var det svårt att skriva brevet om sig själv?
Jag tyckte nog att skriva brevet om  mig själv var ett av dem svåraste delarna. Jag i allmänhet har väldigt svårt att prata om mig själv och beskriva mig själv. Jag skulle säga att lägg lite extra tid på brevet om dig själv. För det kan verkligen hjälpa. Och ta ut så mycket detaljer som möjligt, för det hjälper också.

 

Hur kändes det första dagen i skolan? Var det lätt att hitta någon att vara med?
Jag har ju gått två första dagar i skolan. Jag var galet nervös till båda. Var inte nervös, det kommer alltid finnas människor som vill hjälpa dig och prata med dig och vara intresserad.
På den första skolan blev jag tilldelad en "buddy" vilket min hostmom, för tillfället, önskade vara en annan av utbytesstudenterna som åker med samma organisation. Efter som jag började runt lunch så fick jag sitta vid samma bord som henne och träffa hennes kompisar, vi hade även samma lektion efteråt så det var lugnt. Sen hade jag en annan "buddy" som hjälpte mig runt att hitta i skolan. Så tack vare det var det inte så svårt att hitta någon att vara med. 
I andra skolan så började jag samtidigt som min hostsyster från Italien och vi har till större delen samma lektioner så jag hade henne att luta mig mot lite under första dagen. Sen var det även människor som bjöd in oss att sitta med dem under lunchen osv.
Var inte så nervös för första dagen för det kommer lösa sig.

Vilket ämne är roligast och vilket är tråkigast?
Det roligaste ämnet jag har nu måste vara horse science eller us history. Horse sci för att jag älskar min klass. Vi har jätte härliga människor och vi gör ju inte så mycket heller. Us history för att jag redan från början tycker om historia, sen är min lärare väldigt bra och det är en enkel klass.
Det tråkigaste ämnet är helt klart Math. Haha. Jag har väldigt svårt med matten för alla termer på engelska och sen har jag även inte gjort så långt som vi gör nu. Men klassen i sig är bra och jag tycker om människrona. Och min lärare är ganska rolig också, lite små elak. Men det gör inget för han är inte elak mot mig (a)

Är det mycket läxor?
Jag har inte alls mycket läxor eller så har jag massor med läxor. Men läxorna i sig är inte så svåra. Har oftast mest matte läxa vilket kan vara lite jobbigt ibland. Har aldrig läxor i Horse sci, sällan läxor i english och us history. Så Jag skulle säga att jag inte har så jätte mycket läxor. Vilket är skönt.


Vad brukar du göra efter skolan?
Just nu åker jag oftast hem efter skolan med bussen för att göra mina läxor och inte så mycket mer. Efter skolan i Red Bank så tränade jag fotboll. Men ju mer kompisar jag får dessto mer saker att göra med dem kommer jag få att göra efterskolan. Dessutom gör de flesta ungdomar här någon sport eller jobbar efterskolan.


Där är första delen av frågestunden. Tack så mycket för kommentarerna och jag hoppas att ni fick lite svar på det ni undrare iallafall. Nästa del kommer ut imorgon. Om ni kommer på någon följd fråga eller något mer är det bara att fråga så svarar jag på det också. KRAM

Kommentarer
Postat av: Elin

Hahahah, hade du kysst någon pojke hade det väl blivit bröllop på en gång.

SV: True! Men 304823 stycken är väl ändå lite å ta i ;)

2013-11-10 @ 22:08:07
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Syster

Bild på: skola, kompisar, området osv!
Fråga: vem/vilka kommer du bäst överens med i skolan?
skillnad på förra skolan och denna?

2013-11-12 @ 11:55:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0