1 month

Publicerat 2013-10-09 kl. 02:20:39 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
utsikten från bussen
Adele, det där var den bästa kommentaren jag fått, någonsin! Behövde det nu. Tack. I miss you!
 
Idag har det vart lite bättre. Känner mig fortfarande inte helt bekväm med allt som hänt och att bo där jag bor. Men min hostmom är trevlig. Jag vet inte, det är verkligen jätte svårt att få ner alla min tankar och göra sense av dem. Så ja. Ska försöka göra ett bättre försök till videon. Som jag hade tänkt ha färdigt till idag, men ska försöka till imorgon istället, efter som jag precis har fått internet igen.
 
Idag har jag iallafall vart i USA i en månad exakt. Känns sjukt att det gått så fort. Veckorna bara flyger iväg.
Skolan idag gick bra, har fått ännu mer frågor om Sverige och är sedd som "the new girl". Imorse när vi satt i matsalen för att vänta på att skolan skulle börja så sa en tjej vi pratade med att hennes kompis hade sagt att han tyckte vi var "really beautiful". Det var första gången jag pratade med denhär tjejen idag. Så det var ju lite trevligt att få såhär på morgonkvisten. Vet dock inte vem det var som hade sagt det. En annan kille sa också att han tyckte att jag pratade bättre engelska än vad han själv gjorde. Det går bra nu!
Engelskan gjorde vi nästan ingenting på, min engelska lärare pratar mycket men vi får inte så jätte mycket gjort. Vilket kan vara både bra och dåligt. Hon gillar att berätta historier om sitt liv. Mitt skåp har vart på in sida nästan hela dagen idag.
Us history gick vi igenom lite mer saker. Men inte så jätte mycket mer.
Horse sci, gick vi ut till åsnan igen och sen satt och pratade i klassrummet. Fick även lite lektioner i vad som är giftigt osv. Bland insekter och växter. Gillar denna klassen allra mest, både för att det är trevliga männsikor och för att vi inte gör så mycket.
Sist matte, vi måste hitta något att göra på rasten innan bara.. Anyway, matten gick helt okej. Somsagt hänger med lite mer nu än vad jag gjorde förut. Men väl hemma med läxan förstod jag ingenting. Haha. herregud.
 
Somsagt dagen i sig har vart lite bättre än igår. Tror jag behövde gråta av mig lite till min Local Coordinator igår. Men mina tankar och känslor är väldigt mycket all over the place, om man ska quota prins Daniel han själv.
 
Imorgon står klockan på 05.30 igen för att bli upphämtade av bussen 6.45. Happy days. Ska snart hoppa i sängen även fast den bara är 7 håller på att somna ståendes. Jag älskar dig Sverige och alla där. Vi hörs snart!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi är med dig hela tiden så njut av det vi inte kan uppleva! Det är klart att du är underbar och vacker! Det är för oss ingen nyhet men njut av att även amerikanarna upptäckt det! Se till att träffa dina kompisar från red Banks men tråna inte det kanske är lika trevligt i din nya skola. Ge det en chans. Heja heja!

2013-10-09 @ 07:15:31
Postat av: Elin

Vi gör en deal - om jag ska se till att klara mig här i Sverige, så ska du bannemej se till att du klarar dig där borta i USA! Fast du är så jävla grym, så det kommer du garanterat att göra! Saknar dig massor. <3

2013-10-09 @ 17:04:46
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Mormor

Nu är jag äntligen vid min dator igen!! Som jag har längtat efter din blog... Varit med Ninna en vecka I Småland o stängt hennes hus där. Nu åter I vardagen... Kan tänka mig det var jobbigt att lämna det du just hade vant dig vid. Det är inte många jag känner som mött det USA som du nu träffar. Måste ju vara helt enastående för dina blivande klasskompisar att få en stilig, begåvad svensk skarping I skolan. Möt ett helt nytt sätt att leva livet. Du kommer att sakna 4-åringen massor. Jag håller tummen hela tiden o önskar dig kraft o MOD!M

2013-10-13 @ 17:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0