Hallelulija moment!

Publicerat 2013-10-08 kl. 23:18:42 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Har äntligen internet igen! Kan inte förklara hur glad jag är över detta! Skrev ett inlägg igår på datorn om gårdagen för att inte glömma något så här kommer det, så skriver jag ett till om idag lite senare!
 

First day of high school, again, and big yellow bus.

Hey y'all! Hej Sverige! Lovar att ni ska få mer uppdatering om vad som händer men just nu tills jag gör en video om det får mer bli om hur dagarna är osv. Som vanligt helt enkelt. Så sätter jag ihop en liten video om vad som händer istället. Det låter väl inte helt fel?

Idag var det våran första dag av high school igen. Konstig känsla. Denna gången går vi i en betydligt mindre skola. Saknar redan Red Bank. Men folk är trevliga här med och jag tycker om mina klasser. George som vi kallar våran nya hostmom körde oss till skolan och vi fixade iordning våra scheman osv. Jag och B har alla klasser tillsammans förutom en. Känns ganska skönt ändå. Vi fick iallafall en snabb tour av skolan. Och blev sen visade till våran första class som var english. Saknar min gamla lärare Ms. Zachary men denhär läraren var trevlig också. Det första några tjejer säger till oss var ”You're so beutiful” Well i try. Haha, nej men gud. De var hur trevliga som helst och jag har Us history med dem också. Jätte härliga tjejer, och jag tror de bjöd med mig till mallet på söndag. Tror jag. Vi får se hur det blir.

Efter english hade vi Us history, vi började prata om the great depression. Min lärare verkar bra. Han var snäll, han har dock ett tal fel så det är lite svårt att höra vad han säger ibland. Har egentligen inte så mycket mer att säga om det.

Efter det var det lunch. En tjej från våran english och min us history class kom och sa att vi fick sitta med dem, puh. Slapp the awkward vet-inte-vart-jag-ska-sitta stunden. Väl påväg till deras bord blev vi bjudna till en annan tjejs bord från min us historyclass så vi klarade oss bra! Mitt skåp krånglar bara. Så det kommer bli en utmaning.

Efter lunch har vi horse sience. Vet inte riktigt varför jag valde det men det ska bli intressant. Man åker iallafall med en buss till en annan byggnad för att ha vissa klasser och detta var en av dem. Så vi satte oss på bussen. Tjejen vi åt lunch med skulle också dit så hon hjälpte oss. I min horse Sci klass är det jag, B, en annan tjej och resten killar. Men alla var trevliga och det enda vi gjorde (vi missade en del av lektionen för att skriva i lite papper) var att gå ner i en hage och till en lada för att kolla till åsnan som dem har där. Men det var ganska kul och jag tror att den lektionen kommer bli riktigt chill med trevliga människor.

När vi kom tillbaka till skolan hade vi rast i 20 in typ och sen matte. Min matte lärare verkar bra (men inget kommer slå Mr.Jones), vi gör lite enklare saker nu som jag faktiskt kan hänga med på, det mesta iallafall. Männikorna verkar trevliga också.

Och efter matten är skoldagen slut, jag och B tog den gula skolbussen hem och gjorde läxor. Vi kommer åka bussen varje morgon och varje eftermiddag från och med nu.

Har nog fått x antal frågor om vad man pratar för språk i Sverige, förvirring med Schweiz, undrat hur det är, om vi har facebook,instagram,twitter osv. Men det är kul och alla är trevliga. Dock så består 80% av skolan av rednecks. Wohoo, tror det går en mörkhyad kille i skolan. Lite skillnad från RB där tre av mina ”närmare” killkompisar var mörkhyade.

Det är annorlunda. Mycket annorlunda. Har inte bestämt om det är för det bättre eller sämre än. Trodde jag bodde på landet i Sverige, men detta är mitt ute i ingenstans.

Ville inte bara skriva att allt är en dans på roser för det vore fel, så hur jag känner just nu är inte bättre.

Vi hörs snart igen Sverige! KRAM

Kommentarer
Postat av: adele såklart

det gör mig ledsen att du är ledsen :(
kom igen nu, du kan göra det här! även om det suger och du bor i en stad med massa hillbillys så kan det bli bra! du kan vara den där bruden som bara kan allt och är en sån jävla bra människa och är fett snygg å alla kommer ba wow vilken jävla 10 poängare den där svensken!!! walk that catwalk girl! vet att du kan!!!!! xxxxxx

2013-10-09 @ 00:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0