First day of High School

Publicerat 2013-09-14 kl. 05:26:52 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Min älskade mattebok. Advance Mathematical Concepts. Bara det låter ju fantastiskt. Försökte visa på något bra sätt hur tjock den är på sista bilden.
Mamma var den enda som förstod att jag ville ha lite kommentarer. Så tack för det mamma, vad skulle jag göra utan dig?
 
Men nu till det alla har väntat på, eller jag hoppas ni har det iallafall, (mamma har det) min första dag i high school. Egentligen skulle jag inte kalla dethär för den första riktiga dagen då jag bara gick från lunch och de två sista lektionerna. Plus hade Pep rally i slutet av den sista!
Iallafall så kom vi dit run halv tio kanske, sen fick vi vänta ganska länge för att Mr. (ggaaaah glömmer alltid bort vad han heter) pratade med någon annan. När det väl blev jag, så sa Jody lite snabbt hejdå och Mr. counseler (låt oss kalla honom för det så länge) fixade mina papper. Efter ett tag kom en elev in som skulle hjälpa mig mellan klasserna då jag är helt borta. Han kallade även till sig en annan tjej. En tjej som också är utbytesstudent och kommer från Danmark (vi är praktiskt taget grannar hö hö). Hon åker också med STS och har samma lunch och media klass som jag har. Vilket var skönt och hon är en sån himla härlig person. Älskar henne. Så fick sitta med henne på lunchen. Tillsammans med hennes vänner, som bestod av en till utbytes tjej från danmark och en från tyskland, bland annat. Efter lunch hade vi Media. Som jag sa förut är min media lärare helt underbar. Han är tydligen coach för tennis laget också och jag funderar att spela tennis nästa termin ifall jag går kvar, så det är ju bra! Har även jätte härliga människor i den klassen! Efter media hade jag matte, min kompis som skulle hjälpa mig mellan klasserna kom och hämtade mig och visade mig till nästa klass. Och ska bara säga det, om ni i Sverige tycker matten är svår. Pröva gärna denna så får vi se vad ni säger efter det! DÖDA MIG! Att kastas in mitt i terminen med matte på engelska, inte pluggat matte på mer än ett år och som toppen på det inte ens så svår matte jag någonsin läst. WHOOPIE DOO. eller...?
Iallafall klarade mig igenom den och mot slutet var det ett pep rally! ÅÅÅH VAD KUL! Stämnningen var underbar och alla var så taggade för kvällens match även om vi mötte ett väldigt bra lag. Men det var hur kul som helst.
 
Efter skolan var slut kom Jody och hämtade mig, vi åkte hem en snabbis, sen till en donken som ligger mellan bergen typ, down i the vallys. Utsikten där damer och herrar! WOW! ni får se bild på det snart imorgon kanske. Sen hem en snabbis, äta middag och sen vidare på fotball game! Ett ord för det också UNDERBART! Träffade de jag hade träffat under dagen. Lärde känna dem lite mer och Beatrice fick också träffa dem, vilket var bra. Hade en jätte bra kväll! Ska kanske också börja spela fotboll (alltså svensk fotboll), det skulle vara något, huh? 
Imorgon kväll ska jag på middag och sen bio tillsammans med Marie (dansken) och Beatrice. Vilket ska bli jätte kul!
 
Hade något mer att säga, men har helt enkelt tappat det. Är jätte trött och ska precis hoppa i säng. Hoppas ni får en fin lördag så hörs vi snart!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Hahahahaha det kommer sluta i katastrof med matten!, du får ta hjälp av läxhjälp? Det känns skönt ändå att dagen verkade fungera.
Huset ibergen kan du skicka bild?
Ma

2013-09-14 @ 06:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0