Svar på kommentar

Publicerat 2013-09-22 kl. 21:16:50 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Hejsan! Din blogg är jättebra :) jag funderar på att åka till USA nästa år eller jag har blivit antagen men jag känner mig inte helt säker på att jag ska åka hela tiden... Ibland (oftast taggad) och ibland vill jag inte! Kände du också så innan då åkte? Var det ett självklart val för dig att åka? När bestämde du dig? Jag är typ mest orolig över att jag inte ska få några kompisar... Var det jobbigt att skaffa vänner eller kom det lite automatiskt på klasserna och på din sport? Oj lång fråga sorry!!! Ha det så bra :) - Emelie
 

Hej, tack så jätte mycket! Vad glad jag blir! Att känna så som du gör, tror jag är helt normalt för en som ska åka iväg och en som är ute på sitt utbytesår. Jag har haft många stunder då jag tänk för mig själv om jag verkligen gjort rätt och om jag verkligen tänkt igenom dethär ordentligt, är det värt att åka? Tänker fortfarande så ibland. Men sakerna som man får uppleva och lära sig, jag har ändå bara vart iväg i två veckor, väger upp allt man är osäker över. Det kommer alltid vara stunder där du tänker att "varför gjorde jag dethär" eller liknande. Men det är värt det. Jag har träffat super härliga människor än så länge och fått uppleve massor med roligt och häftigt som jag aldrif hade fått om jag stannade kvar i Sverige och bara fortsatte med mitt liv som det var, Sverige finns kvar och de du missar under året du är borta kommer också finnas kvar, kanske inte exakt lika men nästan. Chansen att få åka och göra detta, kommer inte alltid finnas kvar, så ta chansen när du får/fått den! 
Det var ganksa självklart för mig över att jag ville åka, men sen om jag skulle få det eller liknande var lite sisådär. Men kan inte tacka mina föräldrar nog över att de gav mig chansen att göra det.
Jag bestämde mig i slutet av nian att detta var något jag ville göra. Det var min dröm att få göra det. Under året fram till i början av detta år, faktiskt, så gick det lite upp och ner. Men jag ansökte inte fören i början av detta år, somsagt, då det var allra sista chansen.
Att inte få vänner var min största rädsla också, jag gick länge och fruktade över skolan och första dagen osv. Men folk kommer vara intresserad av dig, de kommer vilja prata med dig osv. Sen gäller det bara att vara sig själv och våga bjuda på sig själv. Det kommer vara enklare att skaffa vänner här än vad det är i Sverige. Jag vet inte hur gammal du är eller om du bytt skola eller liknande. Men om du klarade av det galant kommer du klarar av få vänner här också.
Jag skulle säga att just nu har jag vänner, absolut. Jag hade turen att träffa de andra utbytesstudenterna och vara med dem också, folk är otroligt trevliga här och låter dig gärna vara med. Men att skaffa nära vänner, oavsett vart du är tar sin tid. Jag har gått i skolan i en vecka nu och jag har fått några vänner som jag kan umgås med, både genom de andra utbytesstudenterna, mina klasser och sporten. Oroa dig inte över att inte få vänner för det kommer du få.
Hoppas detta långa och kanske lite röriga svar hjälpte! Kram
Kommentarer
Postat av: Emelie

DET HJÄLPTE! TACK :)

2013-09-22 @ 21:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0