First day back

Publicerat 2014-01-18 kl. 22:05:17 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Bild från våran 100-dagar-i-USA-dag.
Har inte skrivit på evigheter och tänker inte säga så mycket mer om det.
Landade iallafall i Chattanooga 23.30 torsdag kväll. Fick äntligen träffa mina andra halva, B, igen, hämtade ut min väska och sen bar det av hemåt. Alla plan på vägen gick bra. Höll på att missa mitt sista flyg. Det hade vart något. Men han med det också. Hittade på alla flygplatser och ger mig själv en klapp på ryggen för att jag lyckades ta mig fram hel och inte så särskilt ren.
Igår var det första dagen i skolan på en månad för mig. Fick träffa dem flesta på morgonen under frukosten. Har saknat alla så himla mycket och det var skönt att äntligen vara tillbaka. Dalton sa även att min accent nästan är borta. Vet dock inte om det bara är han, om han ljög eller om det faktiskt är så. Jag gick till våran counseler för att få mitt schema och för att även få hjälp att hitta till min första klass.
Min första klass var Geografi vilket jag har med Anna och Logan och en tjej som åker samma buss som mig. Min lärare verkar ganska bra och geografi är ganska enkelt för mig så den lektionen var bra.
Min andra klass var Psykologi. Vilket jag har tillsammans med Jerret och en tjej jag hade i min engelska klass förra terminen. Detta var även första gången jag träffade Jerret för han var inte där under frukosten. Han sa att han var exited över att jag var tillbaka igen. Kändes bra. Kanske har de saknat mig lite. Min lärare i psykologi är har väldigt mycket energi men jag tycker om den lektionen också. Den är okej. Vi är inte så många i den klassen, men det funkar och tror jag stannar där också.
Sen hade jag PE. Det var freeplayfriday. Vilket menas med att man får göra lite vad man vill. Min lärare är helt okej. Jag träffade lite nya folk som jag pratade med. Tycker dock inte om den klassen så mycket så jag vill helst byta, men vet inte till vad...
Efter det hade jag lunch. Åt lunch tillsammans med Alex och flera andra personer som jag har i  min PE klass. Jag har några härliga personer så det är det enda positiva. Dock kändes det lite skumt för jag har D lunch, alltså sista lunchtiden så det var nästan inga folk där överhuvudtaget.
Min sista klass och mitt break har jag i den andra skolan där jag hade Horse sciense (saknar den klassen massor) så tog bussen t´dit och hade break i 10 minuter ungefär. Pratade med rektorn där och min lärare. Klassen jag har heter Collision Paint, vilket är billackering och sånt. Var väldigt exalterad över denna klass, men nu när jag har haft den så vet jag inte. Vi är max 10 personer i min klass och jag känner inte någon i min klass eller någon som har en klass i den skolan, plus det verkade helt enkelt inte vara något för mig. Så ska nog byta den klassen till Drama istället. Tror jag. 
Så det var ungefär hur min dag var. Ska försöka se om jag kan byta mina sista två klasser till något. Vad vet jag inte än, men ska kolla igenom vad jag har att välja på.
 
Hörs senare. PUSS
Kommentarer
Postat av: My landerholm

Hej hej hoppas allt är bra med dig! Eller det verkar ju som att du trivs och så :) jag själv har ju varit hemma i Sverige några gånger och hälsat på och tycker oftast det är skit jobbigt att lämna igen. Trivs bara bättre och bättre i München men har saknat min familj och Emil så varje gång jag lämnar dem känns det rätt mycket. Hoppas det gick bättre för dig! Eller att du iallafall repar dig fort.

Brukar läsa din blogg då och då. Kul att se hur det är för dig eftersom att du också lämnat Sverige ett tag.
Kram My

2014-01-19 @ 14:12:26
URL: http://mylanderholm.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0