Rescue time

Publicerat 2014-01-20 kl. 22:36:32 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
Här är tre utav dem. Förutom att dem var väldigt smala så såg alla förutom en ganska bra och friska ut.
Så idag har vart lite med eventfull. Började ganska segt som vanligt och jag trodde att återigen skulle jag vara fast inne i detta hus och göra ingenting. Kanske gå ut lite i det fina vädret, men det var ungefär det. Samt gå runt i min pyjamas hela dagen och inte ens tänka på att byta om. Men så var inte fallet. För runt tolv ett ungefär så kom våran kompis Jessika förbi. Eftersom att B har blivit sjuk nu så satt vi mest och prata en stund innan vi tyckte så synd om henne så vi åkte till Wal-Mart för att köpa en medicin till henne som Jessika visste om. Så vi sa åt B att sätta sig ute i solen och det fina vädret medan jag och Jess åkte och handlade. Bara det gjorde min dag. Jag fick hoppa ur min pyjamas och åka bort från huset.
I slutet av våran drive way dock så låg det tre små hundar. Två av dem kan inte vart med än några veckor gamla. Kasnek runt 8. Vi såg dem när vi åkte till Wal-Mart och sen var det bara två när vi kom tillbaka. Vi berättade för Georg och B vad vi sätt och jag frågade om vi kunde få lite hundmat för att mata dem lite med för de är jätte smala. Så up we go. Med bilen och med B för att mata dessa hundar. Vi visste inte om de skulle våga komma nära oss eller om de var snälla eller vad som skulle hända. Väl där uppe så satte vi oss ner på huk och gav dem maten. Har nog aldrig sätt någon hund äta och vilja ha mat så fort. Vi bestämde oss även sen för att ta dem ner till bäcken för att ge dem vatten. I början var de ganska rädda, men efter ett tag så började de komma närmare och vi kunde klappa på dem. Jag tror jag blivit kär. När vi sen bestämt oss för att gå tillbaka till vart vi hittade dem, hoppades vi på att de skulle stanna vart de var men icke sa nicke. De följde oss hela vägen tillbaka. När vi väl var tillbaka till bilen igen så satt även en till liten valp och väntade på oss. De var fyra. Två killar och två tjejer. Mitt hjärta brister för hur synd och hur mycket jag bara vill ta hand om dem. 
Ni vet hur man alltid haft en dröm av att hitta små valpar och sen ta hand om dem och bli bästavänner. haha. Så är ungefär fallet, förutom att vi kan inte ta hand om dem.. Vi försöker nu hitta personer som kan ta hand om dem och hoppas och ber över att vi gör det. Jag är helt kär. Vill bara gå upp och ge dem mer mat och mer vatten och hoppas på att dem klarar natten.
 
Så det är vad min dag har bestått av.
Kommentarer
Postat av: Hej

Hej, jättebra blogg! Ska du till Hawaii med din organisation? I sånna fall hur mycket kostar hela resan? Tacksam för svar :)))

2014-01-21 @ 22:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0