Resumé del 1. Januari - April

Publicerat 2014-01-02 kl. 23:21:26 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
 
Januari:
Hoppades på att 2013 skulle bli bättre. Tog ut det sista av mitt jullov. Stressade över att fylla 18 och bli gammal. Ansökte och gjorde min interjuv för utbytesåret, 3 januari. Då äventyret började. Firades mammas födelsedag ute på Sandhamn. Började renovera vårat kök, som än inte är färdigt, fick slå ner väggar med en hammare. Längtade efter värme. Väntade spänt efter mitt antagningsbrev att komma i brevlådan. Knarkade Chai Latte. Åkte till Romme med skolan. Tolkade efter bilen med Sofia och Erica. Trodde jag skulle till Australien i ett år. Spettade mig själv i fingret, #cutforavocado.
 
 

Februari:
Fick äntligen mitt antagningsbrev till Australien, även fast jag redan visste att jag var antagen. Började fylla i alla papper som skulle vara färdiga. Tog bort mina styng från mitt finger. Gjorde massor med sjukhus besök. Gick på bio med fina vänner på alla hjärtansdag. Väntade spänt på mer info om Australien, efter mina papper var inskicade. Firade 1,5 års vänskap med Sara. Var på brunch hos Julia. Fick samtalet om att inte åka till Australien, dags att tänka om. Allting händer för en orsak.
 
 
 
Mars:
Tänkte om och kände att USA kanske var ödet för mig. America, here I come. Blev återigen kär i en eller kanske två killar på tåget hem och till skolan. Låtsated att jag var i NY med Germerud. Träffade och fikade med utbytisar i Stockholm. Träffade Elin Nevlen för första gången. Taggade om till USA. Firade Alice 18-årsdag med spionfest.  Räknade ner dagarna till Justin Biebers konsert tillsammans med Hanna. Lämnade A till Germerud och jag var utan häst för första gången på 11 år. Längtade till Våren. Åkte till Gotland med Mattsson för att fira påsken. 
 
 
April:
Våren började äntligen smyga sig på. Fortsatte att räkna ner dagarna till Justin Bieber. Började även se slutet av min tandställnings karriär. Taggade ännu mer till USA och väntade spänt på familj. Umgicks massor med min syster som nu faktiskt bodde nära mig. Färgade mina toppar rosa. Såg Justin Bieber live tillsammans med Hanna. Åkte sen till Göteborg för förberedelseläger med STS och massor med utbytesstudenter. Träffade Emma och Elin. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0