Resumé del 3. September - December

Publicerat 2014-01-02 kl. 23:43:04 || Mitt liv i Chattanooga, Tennessee
September:
Kollade information om min placering, Chattanooga, Tennessee och Red Bank High School. Skrev mitt första mejl till min välkomst hostmom. Fick mina flygbiljetter och taggade galet. Firade min 18-årsdag, genom att säga hejdå till massor med folk och middag på Hard Rock Café. Köpte min första lagliga drink och öl. Fick Reda på att jag skulle träffa en italienska (B) i Amsterdam som skulle bo med mig i en vecka. Haha, jokes on you. Sa hejdå till min familj och tåg första steget mot mitt nya liv. Landade i Chattanooga. Åkte på sightseeing med Bob, första dagarna. Första dagen i High School, tagning 1. Såg mitt första pep rally och min första footballgame. Började, försökte, spela soccer. Spelade powder puff game mot seniors. Juniors vann! B beslöt sig för att stanna. Gick på homecoming. Var med på min första soccergame. The drama begins.
 
 
Oktober:
Fick reda på att jag skulle flytta och även byta skola. Spelade min första soccermatch, glömmer helst den. Sa hejdå till mina nyblivna vänner i Red Bank. Första dagen i High School, tagning 2. Trodde jag skulle dö och saknade Red Bank och Sverige i mängder. Oj så fel jag kunde ha. Träffade nya människor och började nya, lite underliga, klasser. Horse science, being one of them. <3 Försökte komma in i allt nytt och återigen acceptera allt nytt. Sleepover med Chloe och träffade min Boyfriend. Såg Bledsoes sista hemma match. Åkte till Pumpkin Patch. The drama continued, med såg Red Banks sista hemma match tillsammans med några av mina favorit personer. Carved my first pumpkin. Började älska min skola och Bledsoe och alla människor mer och mer. Gick hunted house i skolan och sen trick or treat med Brielle och Chloe och deras familj, plus vänner. 

 
November:
Såg min sista Footballgame för året tillsamans med Chloe och Brielle at Chloes school. Började få mer vänner i skolan. Sleepover igen med Chloe. Fick mitt första packet från Sverige. Såg Bledsoes talenshow. Gav ut djungelvrål i skolan och skrattade åt allas reaktion. Färgade mitt hår lila/silver/grått. Såg min första basketballgame. Gav kladdkaka till min Horse science klass. Gick på vårat första 4-H möte. Var hemligt glad. Åkte till Nashville med flera utbytisar. Firade min första thanksgiving.
 
 
December:
Paul Walker past away. Kollade på flera Basketmatcher och njöt av min tid här tillsammans med alla dessa fina människor, och började med archery (pilbågsskytte). Fick gratis mat av min vice principal och insåg hur bra männsikor här är. Fick mer packer från Sverige. Fick min första snowday och tråkiga nyheter från Sverige. 22 april 1926 - 10 december 2013. Pyntade Horse Science julgranen fin med en italiensk flagga och två svenska flaggor målad på den. Firade 100 dagar i USa och forade min första jul. Fick min först stocking och godis för ett år framöver. Firade sen det nya året med Cain och flera. Såg the Bal drop live från NY. 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0