snö kaos

Publicerat 2012-12-05 kl. 17:46:33 || Dear Diary
tänkte bara dela med mig mina tankar om detta snö kaos som har varit idag. själv stannade jag hemma för jag visste att jag skulle kanske komma till skolan eftersom jag åkte med pappa in men sen hur det skulle bli att ta sig hem skulle vara en annan historia. men vet flera av mina vänner som var kämpar och begav sig till skolan i detta väder. har dock sätt massor med statusar på fb och lite på twitter på flera personer som stör sig på detta väder. och jag kan helt hålla med. inte det roligaste när man är fast överallt (dock klagar jag inte, fick ju vara hemma från skolan och då är det riktigt mysigt). och sl, behöver jag ens säga hur sl har haft och vart idag. men endå så tycker jag inte att vi ska vara så sura för att det är förseningar, eller inställda tider osv. det är ju inte det enklaste vädret att ta sig fram i. om nu inte min pappa + många andra bilar knappt kan ta sig fram tänkt då hur bussar och tåg måste ha haft det. det kan ju inte vart enkelt för dem. visst det har tagit lång tid mellan få stationer kanske till och med upp mot fyra timmars restid som i vanliga fall skulle tagit 40 minuter. men nu måste vi ändå vara glada över att det i överhuvudtaget kör. och folk som åkte till skolan på morgonen visste (kanske inte alla) att det skulle bli värre och att det redan var kaos när det åkte till skolan. så, ja det kankse bara är mina lyckliga tankar över att jag vart hemma hela dagen som gör att jag skriver det här utan klagomål och att man inte borde klaga. men det har fått mig att tänka till. det är liksom vädret, inget vi kan kontrollera. och alla som åkte till skolan tycker jag verklligen har varit kämpar som gjorde det, men klaga inte på att sl ställt in bussar när de gjort all det kan. de har dessutom gett ut en klass 2 varning. jag skulle verkligen vilja ge sl en stor tummen upp idag för att i överhuvudtaget försökt och gjort så gott det kan. jag älskar det här vädret, inte bara för att jag fick stanna hemma från skolan utan för att det är så grymt mysigt också. puss
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0