Hate

Publicerat 2012-10-01 kl. 09:50:44 || Dear Diary
Jag såg i morse på min instagram att det var någon som hade lagt upp en bild på ett tweet och en bild på tjejen som hade skrivit tweetet och direkt efter hade hon försvunnit. Tweetet lyder "it's someone in my hour ecall 911". Det är ju lite små läskigt att en tjej, som kanske var ensam hemma vad vet jag, hör astt det är någon i hennes hus, tweetar det och sen är borta. Innan jag fortsätter skriva kan jag säga att jag vet inte hur mycket av det här som är sant osv. Men även om det nu inte skulle vara det så är det helt vrickat.
Tillbaka till saken så gick jag in på hennes twitter och kollade om hon hade skrivit något mer eller om det faktiskt var så, och där på hennes twitter fanns tweetet så jag tänkte kolla ännu lite djupare på det och kolla hur stort det var och hur många som hade nämnt henne i ett tweet. Så när jag gjorde det kom något av det lite äckligaste tweeten upp, inte hade de hade skrivit något äckligt utan hur folk egentligen beter sig på internet. För antagligen hade den här tjejen då inte vart den snällaste personen i världen och skrivit mycket elaka saker och vart ganska "rude", och det är ju inte okej, om vi startar där. Sen går det även ett rykte om att hon tweetat några timmar senare om att hon hade drivit om hela grejen och inte alls är kidnappad. Det är ju inte heller okej.
Men tänk er nu att den här tjejen faktiskt var bort och du sitter och läser igenom vad folk skrev. Exempel: "BREAKING NEWS (NAMNET PÅ TJEJEN) WAS FOUND! but..*bild* NO ONE CARES ", " Congratulations (namnet på tjejen) you're now twitter famous" , Olympic hide and go seek team; (namnet på tjejen), Osama Bin Laden, Anne Frank, Tupac, the NFL's refs and Nemo" och "Can the real (namn på tjejen) please stand up" det här är bara några och inte ens de värsta tweeten om henne och om hennes försvinnande. Och ja hon hade inte vart den snällaste person i världen. Men ska det egentligen spela någon roll ifall hon blir kidnappad. Så bara för att hon var elak och "rude" så är det okej att vara dum om hennes förvinnade och vara elak mot henne. Bara för att hon var elak och "rude" så ska inte hon bli hittad. För grejen är ju att om man nu sitter och skriver om hur elak och äcklig och "rude" hon nu varit och håller på att skoja om det gör det bara att du sjunker till samma nivå som hon var på. Och hon har ju faktiskt också en familj och vänner som älskar henne. Det spelar ingen roll om hon har vart "rude" hon är nu kidnappad och folk sitter och gör skämt om det. ?!?! Är det ens mänskligt?
Samma sak som att jag och min kompis pratade om kändisar som får hate. Det verkar som om det är okej att göra twitter, tumblr och bloggar om kändisar man inte tycker om och sitta och trakassera dem över internet för att de är kända. Men bara för att det blir kända betyder det inte att det är värsta superhjältarna som inte har några känslor eller kan ta så mycket shit som möjligt? Jag vet inte vad ni hade tyckt om någon hade gjort en hel tumblr om hur mycket de hatar dig och hur äcklade det är av dig eller att de vill att ni ska dö? Jag hade då inte tyckt att det var så kul. Jag hade på riktigt gått under.

Jag förstår påriktigt inte vad det hjälper dig som person att sitta och skriva massor med hat på internet. Vill du verkligen bli känd över att vara den personen som sitter och hatar på personer. Visst jag s'ger inte att du måste tycka om allt och alla men du behöver inte heller skriva att du vill att dem ska dö eller inte bli hittatde. För grejen är att för vissa personer så går det faktiskt in i deras hjärnor att ingen tycker om dem och tar i värsta fall livet av sig. Är det du vill, är det du vill att folk ska komma ihåg och känna igen dig från. Personen som fick en annan människa att ta livet av sig eller hamna i deppristion.
 
Förlåt. Behövde bara avreagera mig lite. Men nu är det slut. Nästan. Jag vet inte ens om ni kommer förstå något som står i texten då jag bara skrivt allt som fanns i mitt huvud.
Kommentarer
Postat av: Elin

Det är bra Agnes, you tell them gurl!

SV: <3

2012-10-01 @ 22:25:06
URL: http://geniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0