Girls just wanna have fun

Publicerat 2013-02-17 kl. 01:16:57 || Dear Diary
så himla fin ego bild, bara för att lägga upp en bild.
Okej, så detta inlägg kanske inte egentligen borde publiceras, då jag skriver den 1 på natten, trött, ont i huvudet och tankarna är lite överallt för tillfället. Men here we go... Som ni kanske vet går jag i en klass med bara tjejer. Vilket oftast är ganska skönt. Men när man kommer från en förort utanför Stockholm (nähe???) och killar alltid har varit det dominerande könet i klassen kan det bli ganska jobbigt efter ett tag. Att ha ett ständigt tjat om att kvinnans rätt i samhället är fel osv, är uttröttande och efter ett tag irriterande. Tolka mig inte fel, jag tycker att det är orättvisst att killar ska få högre lön, att det är tjejernas fel som klär sig för "lättklätt" eller att det inte är okej för tjejer att ta kort på sig själv utan tröja men för killar är det helt ok osv med allt detta. Men någonstans måte det finnas ett slut. Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva längre då min huvudvärk tog över tankarna. Hade ingen bra fortsättning på detta. Fan. Det här gick ju inte så bra. Ville dock säga att nästan ständigt omringas av inte feminist, men att världen mellan kvinnan och mannen är orättvis är uttröttande och jobbig. Släpp det, för ett tag iallafall. Alla tycker olika, vissa tycker det är ok att en tjej har massor med halvnakna bilder i sin portfolio när hon söker modell jobb och andra inte. Samma gäller om det var en kille. Vet fortfarande inte om jag har fått det jag ville ha sagt. Men vet inte vart min poäng tog vägen. I'm out
Kommentarer
Postat av: Elin

I feel ya brother, samma sak med att man inte får säga någonting längre för allt är bara fördomsfullt och kränkande och rasistiskt och shit.

2013-02-17 @ 21:42:49
URL: http://geniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0