#cutforavocado

Publicerat 2013-01-29 kl. 14:58:00 || Dear Diary
Okej, tänkte att jag nu skulle dela med mig med denna fina historia som var anledningen till att jag inte blogga igår.
 
Var i skolan som vanligt och det var en ganska chill dag. Kom hem och gick ut med hundarna en och en eftersom ena löper så den är andra är lite små kåt hela tiden så de kan inte vara tillsammans, och eftersom jag inte känner mig helt hundra så vill inte träna i onödan.
Tillbaka till ämnet, jag har varit ute med hundarna och jag pratar med Adele i telefonen samtidigt som jag håller på att göra iordning lite mellis. Så har jag skurit upp en avokado och ska ta ut kärnan. Det var här allt hände. Kärnan ville inte lossna när man gör som vanligt - sätter kniven och kärnan och drar loss den. Så jag satte kniven lite under och tänkte "flippa" ur den. Om ni förstår. Men iställer för att kärnan åker ut så åker kniven rakt igenom och ner i mitt finger. Mums. Adele skrattar åt mig i telefonen för hon tror att jag bara skurit ett litet snitt som man brukar och i ren panik lägger jag på i örat på henne sätter mig ner på golvet vid handfattet och ringer morfar. Kära morfar, är så glad att jag har honom. Ringde och grät till pappa. Morfar hjälpte mig och sa att jag skulle vila tills pappa kom hem. Höll på att svimma. Pappa hemma. Såret är ett jävla öppet kött sår - känsliga läsare avråds att läsa följande mening - med kött som lite halft hänger ut. Så det var bara raka vägen till Huddinge Akut. Några timmare och tre stygn senare sitter en betydligt gladare och lugnare Agnes och en pappa påväg hem till mormor och morfar för att äta middag.
Så nu vet ni varför jag inte skrev igår. Var hemma vid 10. Trött och sliten.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0