Vad händer, egentligen?

Publicerat 2013-03-05 kl. 20:01:50 || Dear Diary
Okej så efter jag idag fått ett mejl där lite mer har blivit bekräftat så tänkte jag uppdatera er om vad som händer!
Så i onsdags skrev jag att allt var frid och fröjd på utbytesfronten. Mina papper var iväg skickade till Australien sen en tid tillbaka och jag väntade på att få höra något ifrån STS. Dock på kvällen hade jag ett långt samtal med mamma om ifall jag verkligen valt rätt land att åka till, då drömen från början alltid varit USA, men efter mycket om och men hade jag kommit fram till att Australien var nog endå landet för mig. Ivilket fall som helst, så på torsdagen när jag var på brunch hemma hos Julia ringer telefonen med ett nummer jag inte riktigt känner igen. Jag svara och får mötas av en röst från en tjej som jobbar på STS. Hon säger till mig att Australien har kollat igenom mina papper osv. - Direkt tänker jag att this is it. Jag har fått en värdefamilj eller en Australiensk organisation, något - Men när jag sedan hör hennes röst säga "Det här kan låta ganska hårt..." förstår jag att saken inte kan vara så positiv, då är det nämlingen så att jag helt enkelt är för gammal för att åka till Australien, de tar inte emot mig. - Åldersnojan tackar för den - Eftersom jag fyller 18 (alltså myndig, får dricka alkohol osv) någon månad efter jag anlänt så vill de inte ta emot mig för de är rädda att jag ska dricka eller liknande. Så en lite besviken Agnes tackar för samtalet, ska tänka på vart jag vill åka istället och går tillbaka ut till mina vänner. Pratar lite med Adele och Elin om saken, samt ringer mamma. Bestämmer mig för USA i vilket fall som helst.Så förhoppningsvis är det dit jag ska åka i sommar/höst. Fick ett mejl idag om att mina papper var skickade till USA kontoret så håller tummarna återigen om att allt ska gå vägen. Väntar på någon sorts information.
 
Dock kan jag inte undgå att se att dagen innan hade jag haft det där samtalet med mamma om att välja rätt och sen att de dagen efter ringer och berättar allt dethär. Så mitt citat som jag levt efter i alla dessa år kanske för en gång skull stämmer, Everything happens for a reason. Det kanske helt enkelt var menat att jag skulle åka till USA från första början?
 
Kommentarer
Postat av: Elin

SV: Jaaa tyvärr måste jag dissa :(
Hahahah åhnej...

2013-03-06 @ 09:06:39
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Elin

Agnes, jag har nominerat dig till att skriva 8 bekännelser om dig själv så nu måste du göra det :D

2013-03-06 @ 21:28:01
URL: http://geniet.blogg.se
Postat av: Elin

SV: Hehehehe jag vet inte ;D

2013-03-06 @ 23:03:29
URL: http://geniet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0